Post-pandemic and education. Community projects promoted in the master's degree in management for sustainable development

Authors

  • Erasmo Velázquez-Cigarroa Universidad Autónoma de Guerrero, México

DOI:

https://doi.org/10.15658/rev.electron.educ.pedagog22.04061001

Keywords:

Education, post-pandemic, proyects

Abstract

In the Mexican educational system there is a commitment to include environmental issues in the training of students through the curriculum, the strategies used for this purpose are focused on ecological issues, followed by cultural and social aspects, which make an integral part of this problem that allows a systemic vision of the environment in the formative processes, which must be conceived as a dynamic system defined by the physical, biological, social and cultural interactions, perceived or not, between human beings and other living beings. and all the elements of the environment in which they operate, whether natural or transformed by man (Fernández-Cuesta and Cabezas-Ares, 2002; García-Bermúdez, 2017).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Centro de Gestión del Desarrollo (2019). Plan de estudios. Maestría en Gestión del Desarrollo. México: UAGro.

Chaves-Ávila, R., & Monzón-Campos, J. L. (2018). La economía social ante los paradigmas económicos emergentes: innovación social, economía colaborativa, economía circular, responsabilidad social empresarial, economía del bien común, empresa social y economía solidaria. CIRIEC-España Revista de economía pública, social y cooperativa, 93, 5-50. https://doi.org/10.7203/CIRIEC-E.93.12901

Chávez-Luis, J. C, Velázquez-Cigarroa, E, & Venegas- Sandoval, A., (en prensa). Intervenciones comunitarias en el contexto socioambiental: buenas prácticas en la conservación desde el sur de México. Revista Serie Chapingo Agricultura Tropical 2(1), p. xx-xx https://chapingo-cori.mx/rchsat/rchsat

Félix-Meza, C., R., & Velázquez-Cigarroa, E., (2022). El diseño regenerativo como modelo sustentable para la revitalización del hábitat. Revista Investigium IRE Ciencias Sociales Y Humanas, 13(1), p. xx-xx https://investigiumire.unicesmag.edu.co/

Fernández-Cuesta, C., & Cabezas-Ares, A., (2002). Unas definiciones polémicas: medio ambiente y gasto ambiental. Técnica contable, 54(643), 565-574. https://bit.ly/3LGx37O

García-Bermúdez, Sismay (2017). El concepto de ambiente en los libros de texto de ciencias naturales. Bio-grafía, 141-148. https://doi.org/10.17227/20271034.vol.0num.0bio-grafia141.148
Gobierno de México (2022). Coronavirus COVID19 Comunicado Técnico Diario. Recuperado de: https://bit.ly/3wiyCCL

Mendoza, Enrique (2017). Diseño de un sistema de innovación para el bien común mundial. México. Tesis de doctorado. México: Universidad Autónoma Chapingo.

Secretaria de Gobernación [SEGOB] (2019). Plan Nacional de Desarrollo 2019- 2024. Diario Oficial de la Federación. Disponible en: https://bit.ly/38KW2Iv

Velázquez-Cigarroa, E., Sánchez-Jarquín, N. & Montoya Rendón, M. L., (2018) Agroecology and higher secondary education: educational practices focused to curriculum greening. Agriculture and Forestry, 64(4), 57-64. http://dx.doi.org/doi:10.17707/AgricultForest.64.4.07

Velázquez–Cigarroa, E. & Tello –García, E. (2021). Prospección del sistema educativo mexicano a partir de las experiencias aprendidas por el covid-19. Revista Electrónica en Educación y Pedagogía, 5(8), 145-157. http://dx.doi.org/10.15658/rev.electron.educ.pedagog19.09030502

Published

2022-05-11

Issue

Section

Editorial

How to Cite

Post-pandemic and education. Community projects promoted in the master’s degree in management for sustainable development. (2022). Revista Electrónica En Educación Y Pedagogía, 6(10), 10-13. https://doi.org/10.15658/rev.electron.educ.pedagog22.04061001

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>