Balance and analysis of research on school textbooks and digital media. Memories of the regional conference of “International association for research on textbooks and educational media IARTEM”for Latin America.
DOI:
https://doi.org/10.15658/rev.electron.educ.pedagog17.09010110Keywords:
MemoriesAbstract
En el marco de la “Conferencia Regional para la América Latina de la International Association For Research On Textbooks And Educational Media” (IARTEM) realizada en la Universidad Tecnológica de Pereira, los días 7, 8 y 9 de septiembre del año 2016, surgen las memorias que dan vida a este material bibliográfico que condensa las diferentes conferencias, ponencias y mesas redondas que hicieron parte de este evento académico, en el cual se dieron cita investigadores de Colombia, Brasil, Argentina, Venezuela, Chile, Nicaragua, España, y Dinamarca, interesados en el abordaje del libro de texto escolar y los medios educativos digitales.
Esta producción compilada por Miguel Ángel Gómez Mendoza (Universidad Tecnológica de Pereira - Colombia), Tania María Braga García (Universidade Federal do Paraná (UFPR) - Brasil) y Jesús Rodríguez Rodríguez (Universidade de Santiago de Compostela - España), se compone de 649 páginas, estructuradas en 4 grandes apartados, detallados a continuación: tema 1. Libros de texto escolar; tema 2. Usos de los libros de texto escolar y los medios educativos digitales; tema 3. Medios digitales en educación y bibliotecas; tema 4. Medios digitales en educación y la lectura en la escuela.
Downloads
References
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/">https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png" />
http://purl.org/dc/terms/" property="dct:title"> Balance y análisis de la investigación sobre el libro de texto escolar y los medios digitales. Memorias conferencia regional para américa latina de la “International association for research on textbooks and educational media IARTEM" por http://creativecommons.org/ns#" property="cc:attributionName">Karolaim Gutiérrez Valencia se distribuye bajo una http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/">Licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional.
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
License
Copyright notice
Once the article is accepted by the Electronic Journal on Education and Pedagogy, the authors assign the rights to publish and distribute the text electronically, as well as to archive it and make it accessible online.
The authors may distribute their own material without requesting permission from the Journal, provided that it is mentioned that the original version can be found at https://revedupe.unicesmag.edu.co/index.php/EDUPE/issue/archive
All the contents of the Electronic Journal of Education and Pedagogy are published under the Creative Commons Attribution 4.0 International License and can be used for free by giving the credits to the authors and to the Journal, as established by this license.